Légzőgyakorlatok


 

A fáradság leküzdésére és az anyagcsere folyamat aktiválására a következő tradicionális és egyszerűen elvégezhető légző gyakorlatok ajánlatosak:

Yoga légzőgyakorlat

Álljon vigyázz állásba, lélegezzen be mélyen az orrán keresztül, tartsa a levegőt a tüdejében, hajoljon le és fújja ki lassan, alaposan a levegőt, felsőtestével előrehajolva majd nyitott szájon keresztül.

Ezután egyenesedjen újra ki, tegyen néhány térdhajlást, majd kezdje a gyakorlatot előről és ismételje meg néhányszor.

Buddhista légzőgyakorlat

Üljön kiegyenesedett felsőtesttel és kinyújtott lábakkal, kinyújtott karját tegye vizszintes helyzetbe, lélegezzen az orrán keresztül és tartsa tüdejében a levegőt. Hajoljon felsőtestével előre, de lábai maradjanak kinyújtva. Ameddig bírja tartsa meg ezt a helyzetet. Ezután felsőtestével egyenesedjen újra ki, szájon keresztül alapossan lélegezzen ki. Ezt a gyakorlatot ismételje meg néhányszor.

Próbálja meg ezeket a napi vitalizáló programjába a légzőgyakorlatokat vagy csak ezek egyikét, beékelni. A gyakorlatok időpontjául a legajánlatosabb a reggel, de napközben is pl. fáradtság esetén is végezhető, de semmi esetre sem teli gyomorral.

Próbáljon meg naponta legalább 3x teljesen kikapcsolódni és koncentráljon ezekre a gyakorlatokra. Mindkét esetben ügyeljen a has- mégjobb a rekeszizomlégzés helyes alkalmazására.

Sokszor figyelmen kívül hagyott tényezők egészségi problémákat okozhatnak

Ezek sok esetben a hátgerinc - mint csontvázunk gyenge pontja - hibás tartásának okozói.

Az ezáltal fellépő ingerek különféle tüneteket és fájdalmakat okozhatnak.

sok esetben alvási zavarok okozói lehetnek

VisszaVISSZA A TARTALOMJEGYZÉKHEZ