Általános útmutatók a táplálék-összetétel fokozatosan történő átállítására

 


 

I. Ajánlatos táplálékok




Élelmiszerek melyek részben koncentrált hatóanyagokat tartalmaznak a tumor keletkezés megelőzés érdekében.

Naponta:

1. Gyümölcs

1 alma, de főleg déligyümölcs nyersen

2. Zöldségfélék

Főleg sárgarépa, kukorica, karalábé, paprika, paradicsom, karfiol, brokkoli, cukkini, mindenféle káposztafajta, sóska, spenót

3. Oliva-, lenmag-, tökmag-, búzacsíra és szójaolaj

4. Juhsajt sovány joghurttal és egy evőkanálnyi lenmagolajjal összekeverve

5. Olívaolaj,(1-2 evőkanálnyi) meleg soványtejjel összekeverve

6. 5g sörélesztő, friss fokhagyma

Kísérelje meg a felsorolt tápanyagokat ételeibe beépíteni, pl. salátáit készítse el az említett olajok egyikével és természetes almaecettel. Utóbbi vízzel hígítva mint frissítőital is ajánlatos. Tízóraira fogyasszon pl. hántolatlan gabonából készült kenyeret vagy péksüteményt zsírtalan joghurttal és lenmagolajjal összekevert juhsajttal.

Ügyeljen a zöldségek és gyümölcsök kiválasztásánál a szezonárukra! Ha az áru a túl hosszadalmas szállítás alatt érett csak be, úgy annak hatóanyagai nagy mértékben megcsökkentek.

Örvendetes, hogy vannak olyan gyümölcs és zöldségfélék, melyek természetes hatóanyagait a hosszabb tárolás nem befolyásolja. (káposzta, kelkáposzta, alma stb.)


Hetente

Étrendjébe okvetlenül ékeljen be:

- vitamindús ásványanyagban és nyomelemben tartalmas tápanyagokat.

Vitamin és- ásványanyagban dús gyümölcsök és zöldségfélék közé különösen a bogyós gyümölcsök, majd papaya, banán valamint sárgarépa, brokkoli, káposzta, kelkáposzta, paradicsom, hagyma és fokhagyma tartoznak. A saláták elkészítéséhez az egészséget serkentő természetes almaecet ajánlatos.

- szénhidrátban dús koszt

hántolatlan rizs és gabonafélék, kenyér és tésztafélék

- fehérjékben dús koszt

növényi eredetű fehérjedús táplálékok pl. szójababtermékek és hüvelyes növények; állati eredetű fehérjék pl. hal, sovány bőrnélküli baromfi (hetente max.3x)

A legmagasabb fehérjeértékek elérése az ismert ősrégi kombináció által lehetséges burgonya+tojás"

(400 gramm burgonya + egy tojás, vagy 200gramm burgonya + 1/2 tojás)

VisszaVISSZA A TARTALOMJEGYZÉKHEZ